zondag 1 juli 2018

Kraamkado Charlotte


In onze familie is een baby-meisje geboren! Ze heet Charlotte en is prachtig. We keken al reikhalzend uit naar haar komst en het kon dus ook niet anders, dan dat ik iets voor haar zou haken.

Ik haakte een color block deken van stokjes - een heel bewuste keuzen, want heerlijk weinig kleurwisselingen en bijna geen draadjes afhechten. Met wat discipline na elke paar blokken, was de deken gewoon af na het laatste kleurtje. Hoe fijn!


Voor de kleuren liet ik mij inspireren door een haak-plaatje dat al jaren in mijn Pinterest stond. Het is een strandtasje van byClaire. Met meisjeskleuren als fuchsia en koraal, maar ook lekker stoer met blauwtinten en limegroen. Een beetje wit kon natuurlijk ook niet ontbreken. Ik moet wel bekennen dat het garen van Phildar was - coton 3 met dat fijne glansje.


Het dekentje was vlot af en toen moest er natuurlijk nog een knuffel bij. Ik wilde weer eens iets nieuws proberen, na al -tig beren en cuddle poppetjes gehaakt te hebben. En dus kocht ik een nieuw patroon van Stip & Haak (altijd goed!) en bestelde een paar bollen Phildar Douce. Het haken met Douce viel me 100% mee; ik kon prima voelen waar de steken zaten, en het met een beetje tellen komt het makkelijk goed. Ik ben verliefd geworden op het schaapje en ga er binnenkort zeker nog één haken, want er is nog Douce over.


Een kennis was zo lief om óók nog bijpassende lakentjes bij het dekentje te borduren en zo is de kadoset compleet. Het wordt nog moeilijk weggeven - haha - maar iets fijns weggeven is ook altijd mooi.


Groetjes en een fijne week!

4 opmerkingen:

  1. Prachtig kraamcadeau in mooie kleuren. Het schaapje is schattig. Leuk dat de kleuren van het dekentje in het lammetje terugkomen. Het lakentje maakt het helemaal af.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Margaret! We gaan het morgen geven - altijd een leuk moment. Fijn weekend gewenst - het is weer heerlijk weer. Groetjes, Karin

      Verwijderen
  2. Ooooh, wat een mooi kado .
    Ik kom via via hier op je blog, ga je volgen, wat maak (en schrijf) jij leuke dingen.
    En en?? Hoe was de reactie van de ouders van kleine Charlotte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, dankjewel, Daphne! De ouders waren erg verrast en superblij met het kado. Kleuren waren ook goed gekozen. Ik had ze nog proberen uit te horen over de kleur van de kinderkamer, maar daar waren ze best laat mee. :) Eigenlijk ook wel lekker, want dan kon ik zelf kiezen. Alles grijs was ook een tijdje mode, maar om te haken is dat wel saai.... Fijne zondag!

      Verwijderen