zaterdag 6 juni 2015

Zomer poncho


Ik kon het niet laten om voor de grote zus van de aanstaande baby ook iets te haken. Nu heb ik eindelijk eens de kans om wat fijne meidendingen uit te proberen!


Van Scheepjeswol Softfun maakte ik een granny-stripe poncho in vrolijke zomerse kleuren. Een lekker makkelijk patroon, waarbij je nauwelijks hoeft na te denken, als je het beginnetje eenmaal hebt.


Bij de afwerking ben ik lekker los gegaan met nieuwe technieken. Ik haakte voor het eerst een pompomrandje. Het geeft een superleuk effect, maar ik had er wel kramp van in mijn vingers. Niet gewend om zulke bobbels te haken.


Het koordje was ook een plezier om te maken. Manlief met de boormachine in de aanslag en gaan met die banaan. Best goed gelukt voor een eerste keer en gewoon heel erg lachen samen. Een paar frisse, houten kralen eraan en klaar is... Kaatje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten